Эсфирь Серпионова (Варшавская)

Персональный сайт художницы, поэтессы, педагога

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Структури з паперу (стр.6)

Контур і кайма в декоративній композиції

У декоративній композиції контурні лінії обведення не просто технічний прийом, а дієвий засіб художньої виразності. Їх утовщують, роблять помітними, перетворюючи в оправу для «дорогоцінних» деталей зображення. Контур часто об'єднує великі силуетні форми, пом'якшує або навпаки підкреслює контрастні відмінності сусідніх колірних або фактурних зон.

Залежно від призначення їх роблять ахроматичними або кольоровими. Для обведення елементів використовують лінії з різними характеристиками: товсті і тонкі, суцільні і переривчасті, прямі і хвилясті, одиночні і здвоєні, однотонні і поліхромні. Контури в ескізі імітують шви, тесьму, шнур, нитки перлів і т.п.

Текстиль зазвичай не оформляють у жорсткі рами, тому роль оконтурювання, обрамлення в таких композиціях виконують різні облямівки і крайки. Тут почуття художника підкаже і ширину, і колір, і фактуру.

Візерунчаста облямівка на килимах буває зовсім проста або з дуже складним багатобарвним малюнком. Часом смуги облямівки розташовуються ярусами, мають різну ширину і декоративне рішення, складаючи чіткий ритм об'єднаних в орнаменти метричних повторів.

Контури текстильних виробів виконують за допомогою плоских або об'ємних швів, накладних стрічок, шнурів та інших текстильних матеріалів. У квілті контури малюнка прошивають на об'ємній тканині, отримуючи рельєфний візерунок.

Для облямівки в печворку (клаптевої техніки) використовують однотонну, частіше фактурну тканину (іноді зі складним жакардовим малюнком). Зустрічаються облямівки з призібраної тканини (рюші), мережива, бахроми.

Художнику-декоратору необхідно особливе чуття при оформленні вироби. Вдала композиція може стати ще виразніше або сильно програти при неуважному ставленні до підбору лінійних елементів.

В організації композиції завжди потрібно дотримуватися єдності прийому та економно використовувати виражальні засоби. Тому контури на одній роботі не роблять занадто різноманітними і уважно вивіряють відносини товщини ліній, сили кольору, масштабу і характеру фактури.



Структуры из бумаги33

Емілія Грекова
Фантазії на тему квадратів (варіант 1)
102х106 см сінель, квілт, льон, бавовна.

Структуры из бумаги34

Емілія Грекова
Фантазії на тему квадратів (варіант 2)
102х106 см сінель, квілт, льон, бавовна.



Структуры из бумаги35

Євгенія Леонова.
«П». 200х150 см
печворк, квілт, клаптикове шиття, льон.



Структуры из бумаги36

Приклад поеднання технік
Орнаментальна розетка виконана в техніці печворка на однотонному тлі декорованому квілтом.



Структуры из бумаги37

Марина та Дмитро Гирині
Дитяча ковдра 150х130 см печворк, бязь, бавовна, синтепон.



Структуры из бумаги38

Композиція з однакових елементів.
Печворк.



Структуры из бумаги39

Фрагмент у тнхніці печворк, квілт.



Структуры из бумаги40

Валерія Фіонік.
Весняні води. 125х100 см печворк, бісквіт, машинна вистібка, бавовна.



Структуры из бумаги41

Жанет Віккел
Дитяче покривало виконане у техніці печворк.



Структуры из бумаги42

Зоряна ніч.
140х200 см покривало, печворк, бавовна, сінтепон, ручна вистібка.



Структуры из бумаги43

Фрагмент композиції трикотажного печворку.



Структуры из бумаги44

Приклад композиції покривала
Поліхромний геометричний візерунок на світлому тлі з каймою.



Структуры из бумаги45

Кольорове рішення композиції з однакових елементів.
Фрагмент.



Структуры из бумаги45

Анастасія Сидельнікова.
Дитяча ковдра. Печворк, квілт.


Рекомендована література

  1. Афонькин С. Ю., Афонькина Е. Ю. Все об оригами. Справочник. / С. Ю. Афонькин, Е. Ю. Афонькина. – С-Пб.: «Кристал», М.: «Оникс». 2005. – 272 с.
  2. Герчук Ю. Я. Что такое орнамент – Структура и смысл орнаментального образа / Ю. Я. Герчук. – М.:Галарт, 1998. – 328 с.; ил.
  3. Голубева О. Л. Основы композиции: Учеб. пособие. – 2-е изд. / О. Л. Голубева. – М.: Изд. дом «Искусство», 2004. – 120с.; ил.
  4. Де Боно Э. Б81Латеральное мышление – СПб.: / Э.Де Боно. – Питер: Паблишинг, 1997. – 320с. – (Серия «Мастера психологии»).
  5. Зайцева О. В. Лоскутное шитье : Практическое руководство / О. В. Зайцева – М.: Астрель-СПб, 2008, – 96 с.
  6. Иттен И. Искусство формы: пер. с неметкого и пред. Л. Монаховой / Иоханнес Иттен. – М.: изд. Д. Аронов, 2004. – 136 с.; ил.
  7. Иттен И. Искусство цвета: пер. с немецкого; 4-е издание; пред. Л. Монаховой / Иоханнес Иттен. – М.: изд. Д. Аронов, 2007. – 96 с.; ил.
  8. Максимова М., Кузьмина М., Кузьмина Н. Лоскутная мозаика. / М Максимова, М Кузьмина, Н Кузьмина.– М.: Эксмо, 2006. – 66 с.
  9. Миронова Л. Н. Цветоведение / Л. Н. Миронова. – Мн.: изд. Выш. шк., 1984. – 286 с.; ил., цв. вкл.
  10. Серпионова Э. Н., Желтомирская Н. Е., Зарецкая И. И. Художественное конструирование из текстильных материалов / Э. Н. Серпионова, Н. Е. Желтомирская, И. И. Зарецкая. – М.: АПН СРСР, 1990. – 40 с.
  11. Штауб-Вахсмут Б. Пэчворк и квилт. Лоскутное шитьё. / Б. Штауб-Вахсмут – Профиздат. 2007. – 79 с.








Методические пособия из серии "Текстиль, композиция"


Поиск

Календарь

«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архив записей

Каталоги персональных выставок

Каталоги выставок

  • Над горизонтом
  • Свет и цвет
  • Экспромт на заданную тему
  • Послание народам
  • Малая родина
  • Против течения
  • Первокнига
  • Обитаемый остров
  • Земля и небо
  • Слово
  • Чистый лист
  • Земля человека
  • Осень в Одессе 2011. Графика
  • Осень в Одессе 2011. Живопись
  • Осень в Одессе 2011. Скульпт.
  • Осень в Одессе 2011. Гобелены
  • Улицы детства
  • Научи меня летать


  • Методические пособия

     Методические пособия

  • Художественный войлок, ч.1
  • Художественный войлок, ч.2
  • Вышивка как искусство
  • Кукла-варежка
  • Сборник заданий по цветоведению
  • Структури з паперу
  • Кружевной орнамент
  • Аппликации без отходов
  • Путевой БЛОКнот


  • Научные публикации

     Научные публикации

  • Розвиток творчих здібностей учнів при вивченні текстильної композиції
  • Проблеми цілеспрямованого розвитку творчого мыслення
  • Проектно-художній підхід до організації навчально-творчої діяльності студентів ХГФ
  • Критеріальний підхід у визначенні готовності випускника до розвиваючого аспекту педагогичної діяльності
  • Виховання творчо мислячого педагога
  • Розвиток творчих здібностей студентів у вивченні курсів ДМП і дизайну
  • Особистісно - орієнтований підхід до творчого розвидку майбутнього педагога
  • Иконописный канон и творчество
  • Методическое обеспечение курса Иконопись на ХГФ
  • Проблемы создания новой иконографии
  • Креативна особистість та етнотрадиція
  • Кольорознавство в навчанні іконопису
  • Поза,жест и мимика в иконе

  • Вверх